tirsdag 28. juli 2009

Spor på Istad.

Jeg var så heldig å bli invitert på sportrening på Istad. Var mange som møtte; Jannicke, Stefan, Kevin, Kjell Rune, Linn, Torfinn, Kathrine, Mona, Camilla og Svein Tore.

I dag hadde jeg en skikkelig opptur etter all jobbingen min. Jeg tok med Felix ut til bilen da jeg skulle til Istad. Jeg slapp ham så han skulle få tisse, men før jeg slapp ham tenkte jeg ”nå stikker han vel som vanlig nå da og blir umulig å fange”. MEN! Han sto som et lys og så på meg. Måtte si vær så god for at han skulle gå og tisse og han hoppet villig inn i bilen uten bånd for FØRSTE gang!!!

La ut et spor på istad med 2 nittigradere og 2 konger. Felix var kjempeivrig og jeg er fornøyd med sporet. De andre syns vi sprang oss gjennom sporet siden vi ikke brukte godbiter, men jeg så at Felix syns det var morsomt. Jeg la ikke ut flere spor etter dette for jeg jobbet med at han skulle ligge stille i bilen og tenk; Felix var den hunden som bråkte MINST i bilen!

Det lå flere forskjellige hunder utenfor bilen og det var en ypperlig mulighet til å belønne. Felix og Lukas har hatt en tendens til å være litt sinte på hverandre, men nå fikk vi belønnet begge to for å se på hverandre og være rolig. Felix i buret, mens Lukas sto rett utenfor. Her var Mona flink til å gi godbiter til begge to.

På kvelden tok jeg en liten økt med kontakt. Er superflink til å gå rolig i bånd nå. Er bare å perfeksjonere her hjemme egentlig. Stresset inne er som blåst borte og stresset i bil har sunket betraktelig. :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar