mandag 27. juli 2009

Fra nedtur til opptur. ;)

Vi jobber og jobber og i dag har vi faktisk hatt det veldig kjekt med den biten.

I dag begynte jeg dagen med å trene sammen med Kjell Rune og Tonny. Det var kjekt å se Tonny trene med Diablo. Han hadde også en nydelig venstre-vending under helt om marsj. Jeg var helt fasinert!!! Slik vil jeg at Felix også skal gå. Hvordan gikk det med oss?

  • Før Tonny dukket opp tok jeg en økt med fri ved foten. Felix var litt ufokusert i begynnelsen, men da sprang jeg bare fra ham og gjemte med i noe høyt gress. Felix fant meg og jeg fikk en økt som jeg er godt fornøyd med, med tanke på at dette var på et helt nytt sted.
  • Har jobbet videre med å gå ut av bilen. Jeg jobber også med at han skal ligge før han får komme ut. Det går fremover og jeg ser at det gir resultater. Har fått mye sytelyd nå da, men det skal jeg plukke av ham. Fremskritt fra bjeffingen hvertfall. ;)


Tonny trente også litt med Felix og det er morsomt å se Felix gå med andre. Han gikk nydelig lineføring ved fot og satt seg på hvert eneste holdt. Denne økten ble litt for lang, så jeg har bestemt meg for å kjøre intensive korte økter. Avslutte når det går bra og legge ham i bilen.

Hundeklubben senere på kvelden:
Øktene her ble inne i hytten, mens Paul, Linda, Linn og Pia satt og så på. 3 økter totalt.
  • Utgangsstilling og bakpartskontroll. ÅÅÅÅ så deilig å ha hunden min tilbake. Ble han ukonsentrert så gikk jeg bare fra ham. Han var heeelt der jeg ville ha ham og hadde nydelig jobbing. Han så på meg hele tiden. Prøvde også sitt og bli og han satt som en påle!!! Stresset hans var fokusert mot meg og jeg stooooorkoste meg.
  • Fri v/fot.Fokuset her var egentlig at han skulle være helt gal etter å gå ved siden av meg. Brukte lever som belønning og brukte store stykker som han måtte bite av. Gjorde mye morsomt ut av maten. Linda og Linn var supre i å gi tilbakemelding og vi hadde det skikkelig morsomt. Frida med løpetiden sin hadde også vært der i mellomtiden, men det brydde han seg ikke om i det hele tatt.
  • Under den siste økten var Linn og jeg alene. Konsentrert meg om at han skulle gå ved fot. Kommanderte han også i sitt et par ganger når han kom inn til meg før jeg belønnet ham. Tok også et noen stå-kommandoer. Feilet kun på en og det var da jeg sa kommandoen i feil toneleie. Kjapp og fin stå.

Felix ble satt rett i bilen etter hver økt og stresset hans var som blåst på vei hjem og da vi kom hjem. Jeg er helt overlykkelig. Jeg trengte en skikkelig opptur. Digger hunden min som ligger her ved siden av meg og sover. I morgen skal jeg begynne å sette opp hundegård. :)

1 kommentar: