fredag 17. juli 2009

Ei lita økt i dag også!

Felix e virkelig morsom for tiden. I dag trente jeg:
  • utgangsstilling (som jeg gjør HVER dag... ). Flyttet meg rundt på samme flekken mens Felix frivillig fulgte med meg. Super i dag altså. 180 grader til høyre kan han falle litt av, men da jeg gikk over til super drakamp-belønning fulgte han villig med ;) 90 grader til venstre begynner å bli fin. Har funnet ut at jeg vil perfeksjonere denne skikkelig. Storkoser meg når jeg trener fri ved fot. Trente også på et-to skritt frem og så holdt. Denne er også fin.
  • kjeglen. Har mistet den voldsomme farten ut, så jeg springer frem når han er på vei ut til kjeglen og det hjelper litt på. Tror jeg må finne noen som kan belønne ham på andre siden av kjeglen, for jeg får jo ikke satt på kommando ut før denne er i boks. Ståen og innkomsten trener jeg hver for seg og disse er jeg fornøyd med. Har kommando på disse.
  • Stå under marsj. Delmomentet der jeg går inntil og han står helt til han får kommando. Denne var feilfri. Sto som et lys. :) Nå er det bare å få fri v fot i boks så kan vi begynne å trene skikkelig på denne.

1 kommentar:

  1. Når det gjelder farten ut til kjegle, hva med å belønne med ball i fartsretningen? Kjør dennne øvelsen først på treningen når han er pigg, ikke for mange repetisjoner, det er viktig for å beholde fart og intensitet.Du kan også forsøke å holde han litt igjen i halsbåndet og ikke slippe før han virkelig vil ut til kjeglen ( nærmest drar seg løs)

    SvarSlett